loading...

حفاظ پنجره آریا

درب آکاردئونی آريا

صنایع فلزی آریا

almassite

مظاهری بازدید : 175 یکشنبه 04 شهریور 1397 نظرات (0)

راهنمای اخذ گواهینامه ایزو در ایزوکارت
1-گام نخست:
برگزاری جلسه توجیهی مدیر یا مدیران ارشد سازمان و آگاه سازی مسئولیت وی از شروع مشاوره تا اخذ گواهینامه ایزو :
در ویرایش سال 2008 استاندارد بین المللی ایزو9000 مسئولیت مدیران ارشد و علی الخصوص مدیریت منابع انسانی از الزامات اولیه یک سازمان است ، در نتیجه گام نخست یعنی انجام جلسه توجیهی با مدیر یا مدیران ارشد سازمان و آگاهسازی از ضرورت وجودی ، نحوه عملکرد و پشتیبانی مستمر او از مهمترین وظایف مشاور در شروع کار می باشد. بدهیهی است در صورت کاهش مسئولیت پذیری و حمایت مدیران ارشد سازمان ، استاندارد سازی سازمان به طور مطلوب پیش نخواهد رفت . جهت اطمینان از انجام موثر سیستم مدیریت کیفیت ، مدیر ارشد سازمان میبایست فردی مجرب و قابل اعتماد را به عنوان نماینده میریت برای اجرای پروژه انتخاب نماید. در اینجا نماینده مدیر ارشد سازمان مسئولیت مدیریت کردن پیاده سازی نظام مدیریت کیفیت را بر عهده خواهد داشت .

برای گرفتن ایزو در اصفهان روی عکس زیر کلیک کنید


اخذ ایزو در اصفهان

مظاهری بازدید : 283 یکشنبه 04 شهریور 1397 نظرات (0)

امروزه وبسایت راهکاری است برای ارائه نمایشی بهتر و بزرگتر از کسب و کار شما.در این مسیر ما هرآنچه را که نیاز است ،از ظاهر سایت که با مشتریان در ارتباط است، گرفته تا تمامی زیرساخت های مورد نیاز جهت مدیریت هرچه بهتر وبسایت، برای شما سفارشی سازی میکنیم.وبسایت های ما تمام جزئیات و تجربیاتی را که برای مشتریان شما مهم هستند دراختیار آنها قرار میدهد.

 

آموزش طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت اصفهان ارزان ، استاندارد و ریسپانسیو

شخصی،شرکتی ،سازمانی و فروشگاهی با قیمت مناسب و پشتیبانی فنی

بک لینک تضمینی

سایت فروش بک لینک با کیفیت قوی برای افزایش رتبه وب سایت مناسب برای سئو کار های حرفه ای ، افزایش سریع رتبه وب سایت با بک لینک های سایت مجموعه

*توجه: در حال افزایش رتبه پیج اتوریتی دامنه ها هستیم و هنوز فروش بک لینک دائمی اغاز نشده

خرید بک لینک برای اولین بار در ایران، فروش بک لینک 100% تضمینی، اول رتبه میگیری بعد پولشو میدی!
مجموعه 20 سایت با پیج اتوریتی بالا، اسپم پایین و موضوعات متنوع
هر سایت دارای یک آی پی متفاوت با دامین های قدیمی و محتوای یونیک
??فروش از 20 خرداد

بک لینک سازی بک لینک قوی بک لینک تضمینی بکلینک ارزان بک لینک فالو بک لینک باکیفیت سئوکار حرفه ای سئو تضمینی سئو تهران

وب سایت فروش بک لینک: https://fanseosite.ir

 

صفحه اول گوگل تضمینی کاری قابل انجام توسط کارشناس سئو خانم مظاهری که دارای بیش از 50 نمونه کار موفق سئو است.شما هم میتوانید سایت خود را با هر کلمه ای که فکر میکنید برای شما سود آور است در صفحه اول گوگل ببینید و از این فرایند درامد کسب کنید.مسلم است که امروزه بیشتر افراد نیاز خود را در گوگل جستجو میکنند و برنده آنهایی هستند که سایتشان در صفحه اول گوگل و به خصوص در پنج لینک اول قرار دارد..

ضمانتی که برای این کار به شما میدهیم این است که مبلغ پرداختی شما به سه قسمت تقسیم میشود و یک سوم هنگام عقد قرارداد دریافت میشود و یک سوم هنگام تحویل سایت در صفحه اول گوگل و مابقی را 9 ماه نزد خود نگه دارید و پس از آن پرداخت کنید تا اطمینان حاصل کنید که رتبه سایت شما ماندگار خواهد بود

 شرکت طراحی سایت در اصفهان

سئو در اصفهان

 طراحی سایت اصفهان با سئو و بهینه سازی سایت،قرار دادن سایت در صفحه اول گوگل

طراحی وب سایت برای ابعاد صفحات دستگاه های مختلف امروزه امری مهم است زیرا کاربران از نمایشگرهای مختلف در ابعاد بزرگ و کوچک برای دستیابی به صفحات اینترنت استفاده میکنند.

خلاقیت و تکنولوژی

ما تکنولوژی و خلاقیت را ترکیب می کنیم، با ترکیب دو رسانه فوق العاده در یک فرایند - باز کردن مرز جدید هیجان انگیز طراحی فکر جلو و بهبود راه وب

امروزه اکثر کاربران اینترنت می دانند که به علت افزایش تعداد صفحات اینترتی و وب سایت ها در سراسر دنیا و همچنین در کشور خودمان، تنها راه اندازی وب سایت کافی نیست

وقتی وب سایتی در موتورهای جستجو به خوبی index نشده باشد. در نتیجه در نتایج جستجو لینک وب سایت یا در صفحات آخر فهرست دیده می شود. یا ...

مظاهری بازدید : 158 یکشنبه 04 شهریور 1397 نظرات (0)


قالیشویی تهران

قالیشویی آدینه تهران با ۱۵سال سابقه درخشان افتخار دارد ، خدمات خود را با کادری مجرب و دستگاه های مجهز و با ارائه خدمات و سرویس های منظم در اختیار هم استانیهای عزیز استان تهران قرار دهد.خدمات تخصصی شستشوی انواع فرش دستبافت اعلا و گل ابریشم و  شستشوی انواع فرش ماشینی ایرانی و خارجی با مدرن ترین دستگاه ها.شستشو بدون چروک و بدون شکستگی فرش و آبگیری کامل بعداز شستشو. قالیشویی آدینه با چهار شعبه فعال قالیشویی در تهران ، شمال تهران ف جنوب تهران ، شرق تهران و غرب تهران
شستشوی انواع موکت.پتو.پشتی.ملافه.پرده. موکت و مبلمان.روفوگری .قایق.شیرازه.ریشه بافی با استاد کار.و با سرویس دهی حمل و نقل منظم شستشو و  تحویل ۲۴ الی72ساعته در خدمت شما عزیزان میباشد
قالیشویی سنتی و دستی در منزل شما ، یا در کارگاه قالیشویی ما ؟ انتخاب با شماست تحویل فرش های شسته شده در  کمتر از 72 ساعت  هزینه شستشوی فرش دستباف به اندازه آن بستگی دارد در حال حاضر هزینه شستشوی فرش دستباف در سال 1400 متری 30هزار تومان و قیمت شستشوی فرش گل ابریشم متری 50 هزار تومان است. به طور کلی هر چقدر فرش بزرگتر باشد، هزینه بیشتری برای شستشو دریافت می کنند. مبل شویی به خدماتی اشاره دارد که به منظور شستشوی مبل، پشتی، کوسن و هر گونه وسایلی که رویه پارچه ای دارد استفاده می شود. برای شستشوی مبلمان سنتی و کلاسیک می توانید از خدمات مبل شویی در منزل به منظور شستشو و تمیز کردن آن برخوردار شوید. خدمات مبل شویی و موکت شویی در تمام ایام سال قابل دسترس است و می توانید با تماس با مراکز ارائه دهنده خدمات شستشو در منزل با دستگاه مبل شویی صنعتی از خدمات آن ها برای شستشوی مبلمان و تشک و فرش و موکت خود استفاده کنید

  مراقب کلاهبرداری آگهی های تقلبی قالیشویی باشیدبرخی با چاپ آگهی قالیشویی در روزنامه ها به اسم بردن به قالیشویی، اقدام به سرقت قالی های مردم می نمایند.
خدمات قالیشویی و مبل شویی کارگاهی و در منزل ، سراسر تهران 09124199829
مظاهری بازدید : 139 شنبه 03 شهریور 1397 نظرات (0)

 

مکالمه فشرده زبان انگلیسی در اصفهان
تـبیین و درک فرایند یادگیری2همواره یکی از مهم‌تریندغدغه‌های انسان بوده(پلیهال3و بورن4،1997)و هنوز نیز بسیاریاز رموز آن پوشیده مانده است.یادگیری را«تغییر‌ نسبتا‌ پایدار‌ دررفتار بالقوه»تعریف کرده‌اند(سیف‌،1382‌)درحالی‌که‌ برخی نظریه‌پردازان تأکید زیـادی بـر تفکیک آن از عملکرد دارند(هرگنهان6و السون7،1382)زیرا یادگیری را امری غیرقابل مشاهده و عملکرد را حاصل آن‌ می‌دانند‌،و هر‌ یادگیری لزوما به عملکرد تبدیل نمی‌شود(پیر8،2001).لوفرانکو‌9(2000‌)نیزیادگیری را تغییر نسبتا پایدار و غیرقابل مشاهده در دستگاه عـصبی مرکزی تـعریف مـی‌کند.در مورد ارادی یا غیرارادی بودن یـادگیری نیز‌ تـوافق‌ وجـود‌ ندارد،ولی برخی نظریه‌ پردازان مانند بندورا10(1974،به نقل‌ از سیف،1380)بر توجه یادگیرنده تأکید فراوانی دارند.اما نکته مورد توافق تمامی نظریه‌ پردازان این اسـت کـه یادگیری بـه‌ جانداران‌ امکان‌ می‌دهد به وسیله کنش و واکنش بـامحیط آن دسـته از نیازهایشان را‌ که‌ به وسیله سازوکارهای تعادلحیاتی و بازتاب‌ها ارضا نمی‌شوند برطرف نمایند(هرگنهان والسون،1382).بنابراین یادگیری وسیله‌ای مؤثر‌ برای‌ سـازگاری‌ بـا محیط است و هر عاملی که بتواند آن را تسهیل کند،بسیار سودمندمی‌باشد‌.اما‌ نکته قابل تأمل نقش هـشیاری در یـادگیری اسـت.

تدریس خصوصی حسابداری در اصفهان

حسابداری اصفهان

خدمات حسابداری در اصفهان

حسابدار در اصفهان

خدمات مالیاتی در اصفهان

تدریس خصوصی ریاضی در اصفهان

تدریس خصوصی ریاضی هشتم در اصفهان

قیمت تدریس خصوصی ریاضی در اصفهان

آموزش زبان انگلیسی

کلاس ریاضی آنلاین  

هشیاری پدیده‌ای تابع قانون همه‌ یا‌ هیچ‌ نیست،بلکه پیوستاری است کـه در یـک سر آن آگاهی زیاد و در سر دیگر آنحد‌ اقل‌ آگاهی و یا ناآگاهی قرار گرفته است(هافمن1،ورنوی2وورنـوی،1378؛دمـژان3،2000).در‌ سـطح‌ بالای‌ هشیاری،فرآیندهای کنترل شده4وجود دارند که نیازمند تمرکز و توجه‌اند(دامـهاف5و اشـتایدر6،1998)و در مـقابل‌ آن‌ فرآیندهای خودکار7قرار دارند که مستلزم حد اقل توجه هستند(دادج8و بتی‌9،1980‌).سطح‌ دیـگری از هـشیاری،خـیال‌پردازی‌های روزانه است که نسبتبه فرآیندهای خودکار نیازمند هشیاری کمتری است.خواب‌ نیزحالت‌ دگرگون‌ شـده‌ای از هـشیاری است که رخدادهای آن به تأملبیشتری نیاز دارد(رونو‌10‌،1995).انسان‌ها یک سوم از 24 ساعتشبانه‌روز را در خواب بـه سـر مـی‌برند(فالکز11،1999‌؛کاواریان‌12،1996؛کارنی13و ساگی14،1993).در طول تاریخ رویدادهایجالب توجهی‌ در‌ خواب به وقوع پیوسته است کـه از‌ آنـ‌ جملهمی‌توان‌ طراحی سوزن خیاطی به وسیله الیاس هو‌15‌براساس خوابیکه دیده بود و نـیز یـادگیری نـحوه اجرای ده ضربه مؤثر گلفبه وسیله‌ جک‌ نیکلاس16در عالم رؤیا‌ اشاره‌ کرد.کارت‌ رایت‌17‌دریافت کـه رؤیـا می‌تواند به کنار‌ آمدن‌ افراد با فشار روانی ناشی ازطلاق کمک کـند(هـافمن و هـمکاران،1378).اگرچه‌ خواب‌ اززوایای گوناگون اهمیت دارد،اما بیشتر‌ بررسی‌ها در این زمینه‌ بهمواردی‌ چون رؤیاها،چرخه خـواب(کـاستالدو‌18‌،کـرنیکی19وگلدشتاین20،1974)و اختلالات خواب محدود شده است.

آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی

آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش آیلتس در اصفهان

چرنیک21(1972‌)معتقد‌ است کسانی که فـکر مـی‌کنندیادگیری‌ در‌ حالت‌ هشیاری زیاد رخ‌ می‌دهد‌،در اشتباه هستند زیرابسیاری‌ از‌ یادگیری‌ها در سطوح پایین‌تر هشیاری اتفاق می‌افتد وخواب نـیز یـکی از سطوحی است که‌ احتمال‌ یادگیری در آن بسیارزیاد می‌باشد.به‌ نظر‌ اسلون22‌(1972‌)و بوئنو‌23و هـمکاران(1994)مـباحث‌ پیچیده‌ای مثل زبان‌های خارجی را در خواب می‌توانآموخت.امـا هـافمن و هـمکاران(1378)معتقدند که اگرچه‌ ممکناست‌ بتوان بعضی چـیزها را تـا حدی‌ در‌ خواب‌ آموخت‌،امایادآوری‌ و پردازش آنها ناچیز‌ است‌.

هدف این پژوهش بررسی امکان یـادگیری در خـواب بود.بیشتر پژوهش‌ها در زمینه نـقش خـواب در‌ یادگیری‌،خـواب‌ راصـرفا تـسهیل‌کننده یادگیری دانسته‌اند(کارنی و ساگی،1993‌)وفقط‌ تـعداد‌ انـدکی‌ یادگیری‌ را‌ در خواب امکان‌پذیر یافته‌اند.شایانذکر است که پژوهش در زمینۀ خواب از دشوارترینپژوهش‌هاست زیـرا از یـک سو یافتن آزمودنی‌ها به صورت تـصادفیدشوار است و از سوی دیگر ایـن‌ نـوع پژوهش‌ها به امکانات وتجهیزات دقـیق آزمـایشگاهی نیاز دارند.

پژوهش حاضر در قالب طرح شبه آزمایشی پیش‌آزمون-پس‌آزمون اجرا شد.جـامعۀ آمـاری پژوهش شامل کلیه دانشجویانرشته‌های روانـشناسی و عـلوم‌تربیتی دانـشگاه‌ آزاد‌ اسلامی واحدگرمسار(سـال تـحصیلی 86-1385)بود.نمونۀ پژوهش شـامل 50دانـشجوی 18 تا 25 ساله بود که با استفاده از روش نمونه‌گیریداوطلبانه انتخاب شد.نمونه‌ها پس از آگاهی‌ از‌ نحوه انجام پژوهـشو مـراحل آن وارد مطالعه شدند.

ابزار پژوهش پرسشنامه‌ای حـاوی پرسـش‌های زبان انـگلیسی،در قـالب سـؤال‌های چهارگزینه‌ای و ترجمۀ جمله‌های کـوتاه بود‌ کهاز‌ میان مطالب انگلیسی آموزش داده‌ شده‌،تهیه گردید.رواییپرسشنامه با استفاده از روش روایی مـحتوایی بـررسی شد.

برای انجام پژوهش مطالب آمـوزشی بـه زبـان انـگلیسی درقـالب نوار یا سـی‌دی تـهیه‌ شد‌ و سپس پرسشنامه با رعایت‌ اصولو‌ قواعد طراحی پرسش‌ها ساخته شد.پس از اصلاح و بازنگریپرسشنامه،نمونه از میان دانـشجویان داوطـلب انـتخاب شد وپرسشنامه در مرحله پیش‌آزمون اجرا گردید.سـپس بـرای ایـن‌کهآزمودنی‌ها بـه شـرایط آزمـایش عادت کنند‌،از‌ آنها خواسته شد به مدت یک هفته و هر شب‌ در هنگام خواب به موسیقیانتخابی خود گوش فرادهند.در ادامه وسایل‌ مورد‌ نیاز‌ آزمایشدر اختیار آزمودنی‌ها گذاشته شـد.محتوای آموزشی زبانانگلیسی از سی‌دی‌ها و نوارهای آموزش زبان انگلیسی نصرت و new interchange ‌‌انتخاب‌ و سپس با استفاده از نرم‌افزار تدوینصوتی،تمامی برنامه آموزشی در یک مجموعه 59‌/58‌ دقیقه‌ایبه‌ ترتیب زیر گنجانده شد:

ابتدا پژوهشگر در مدت یک دقـیقه و 54 ثـانیه در مورد نحوهاجرای‌ آزمایش توضیح می‌داد و سپس 14 دقیقه برنامه بدون صدا وفقط با پخش صدای‌ تیک در هر 7 ثانیه‌ ادامه‌ پیدا می‌کرد.صدایتیک برای خوگیری آزمودنی‌ها با صدا پخش شد.در ادامـه،مـطالب آموزشی هر بخش دو بار به صورت متوالی پخش شد.شایانذکر است که به تمامی آزمودنی‌ها اکیدا توصیه‌ شده بود که هروقت از خواب بـیدار شـدند و متوجه پخش صدا شدند،فـوراضبطصوت یـا دستگاه پخش ام‌پی 31را خاموش و آن را به ابتدابازگردانند و بخوابند.

آزمودنی‌ها از محتوای سی‌دی‌ها و نوارها بی‌اطلاع‌ بودند‌.سپس اجرای آموزش اصلی به مدت ده شب انجا شد،به ایـنصورت کـه آزمودنی‌ها در هنگام خواب ابـتد گـوشی‌ها را داخلگوش قرار داده و با چسب پانسمان آنها را به گوش‌ خودمی‌چسباندند‌ و پس از قرار گرفتن در رختخواب دستگاه پخش راروشن می‌نمودند.آزمودنی‌ها به‌طور روزانه پیگیری می‌شدند وگزارش کار روزانه از آنها گرفته می‌شد.در پایان آزمایش،پس آزمـون اجـرا شد‌.11‌ نفر از آزمودنی‌ها به دلایل مختلف از قبیلانجام آزمایش کمتر از 10 بار در طول دوره و سردرد و گوش‌درداز آزمون حذف و نمرات بقیه تجزیه و تحلیل شدند.

برای بررسی و مقایسه نمرات‌ آزمودنی‌ها‌ در‌ پیش‌آزمون وپس‌آزمون و تعیین میزان اثـربخشی‌ آمـوزش‌ شنیداری‌ در خـواب،ازآزمون t برای گروه‌های همبسته استفاده شد.

از مجموع 39 نمونه باقی مانده 25 نفر دختر و 14 نفر پسربودند‌.میانگین‌ نـمرات‌ آزمودنی‌ها در پیش‌آزمون 13/99 و درپس آزمون 14‌/49‌ بود که این تفاوت معنی‌دار نبود.نتایج بـررسینشان داد کـه آمـوزش شنیداری زبان انگلیسی در خواب بر یادگیریدانشجویان تأثیری‌ ندارد‌.

برای‌ مقایسۀ نمرات دختران و پسران در مراحل پیش‌آزمون وپس آزمون از‌ آزمـون ‌ ‌t مـستقل استفاده شد.میانگین نمراتآزمودنی‌های دختر و پسر در پیش‌آزمون به ترتیب 14/17(انحرافمعیار 10/2)و 13/68‌(انحراف‌ معیار‌ 10/77)بـود کـه ایـن تفاوت ازنظر آماری معنی‌دار نبود.میانگین‌ نمرات‌ آزمودنی‌های دختر و پسر درپس‌آزمون به ترتیب 14/28(انحراف مـعیار 10/09)و 14/86(انحرافمعیار 14‌/86‌)بود‌ که از نظر آماری تفاوت معنی‌داری نداشتند.

برای مقایسۀ میانگین تفاوت نـمرات‌ دختران‌ و پسران‌ درپیش‌آزمون،از آزمـون t مـستقل استفاده شد.میانگین اختلافنمرات آزمودنی‌های دختر و پسر در پیش‌آزمون به‌ ترتیب‌ 0/11‌-و1/18-بود که از نظر آماری معنی‌دار نبود.

برای مقایسۀ نمرات آزمودنی‌های دارا(19‌ نفر‌)و فاقد(20نفر)تجربۀ زبان‌آموزی قبلی،در مراحل پیش‌آزمون و پس‌آزمون ازآزمون t مـستقل استفاده‌ شد‌.در‌ پیش‌آزمون،میانگین نمراتآزمودنی‌های دارای تجربۀ زبان‌آموزی 17/05(انحراف معیار 11/49)و آزمودنی‌های فاقد‌ تجربه‌ زبان‌آموزی 11/09(انحراف معیار 8/23)بود که این تفاوت معنی‌دار نبود.

در‌ پس‌آزمون‌،میانگین‌ نمرات آزمودنی‌های دارای تجربۀزبان‌آموزی 17/26(انحراف معیار 10/81)و آزمودنی‌های فاقدتجربه زبـان آمـوزی 11‌/85‌(انحراف معیار 8/93)بود.این تفاوت نیزاز نظر آماری معنی‌دار نبود.

به‌ علاوه‌ تحلیل‌ گزارش‌های روزانه آزمودنی‌ها نشان داد کهتمامی آزمودنی‌ها در طول آزمایش به بی‌خوابی،سردرد،گوش‌درد،بی‌حوصلگی‌ و خواب‌آلودگی‌ در‌ طول روز دچارشده‌اند.اگـرچه دلایل وسوسه‌برانگیز در مورد تسهیل یادگیری ازطریق‌ شنیدن‌ در خواب وجود دارد،پژوهش حاضر این مسأله راتأیید نمی‌کند.برخی معتقد بودن بوئنو و همکاران،1994)که بسیاری از یادگیری‌ها در سطوحپایین‌تر هشیاری نیز مـی‌تواند‌ بـرخ‌ دهد که خواب یکی از این سطوحاست‌.از‌ سوی‌ دیگر وجود نظریه‌هایی چون نظریۀ تکاملی خواب‌،بستر‌ نظری برای امکان یادگیری در خلال خواب را فراهم می‌کرد،زیرا خواب از‌ نگاه‌ طرفداران این نـظریه یـک نـیاز‌ فیزیولوژیکنیست‌،بلکه ضرورتی‌ تکاملی‌ در‌ جـهت نـگهداری انـرژی و بقاینسل است.

نتایج‌ این‌ پژوهش نشان داد که آموزش زبان انگلیسی ازطریق شنوایی در هنگام خواب‌ نه‌ تنها موجب یادگیری زبانانگلیسی نمی‌شود،بـلکه‌ آثـار جـانبی ناخوشایندی چون‌ بی‌خوابی‌،سردرد،گوش‌درد،بی‌حوصلگی و خواب‌آلودگی در‌ طـول‌ روز رابـه همراه دارد.بنابراین به نظر می‌رسد که یادگیری همچنان بههشیاری سطح‌ بالا‌ نیازمند است(کامبز1و کریپنر2،1998‌).خوابیدن‌ باعث‌ می‌شود کـه تـوانایی‌های‌ ادراکـی‌ مانند حافظه،صحبت کردن‌ و تفکر‌ خلاق را در حد مطلوب نگه داریـم(پیر،2001).به عبارت دیگر،خواب نقش‌ مهمی‌ در رشد مهارت‌هایمغزی دارد و کمبود آن‌ سبب‌ کاهش توانایی‌های‌ مغزی‌ می‌شود‌.کمبود خـواب در درازمـدت‌ بـر قسمتی از مغز که کنترل مهارت‌هایزبانی،حافظه،برنامه‌ریزی و احساس گذشت زمان را بـر عـهده‌ دارد‌،تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود تقریبا از‌ کار‌ بیفتد‌ و کج‌خلقی‌ وزودرنجی‌ نیز ایجاد گردد‌.مطالعه‌ کوهن3و همکاران(1982)نـشانمی‌دهد کـه آمـوزش قبل از خواب موجب تقویت یادگیری وافزایش یادگیری در چگالی‌ دوک‌ خواب‌ می‌شود.یـعنی خـواب درتـثبیت مطالبی که در‌ بیداری‌ آموخته‌ایم‌ تأثیر‌ دارد‌،ولی‌ یادگیریدر هنگام خواب رخ نمی‌دهد.این نتایج به وسـیله پژوهـش تـیلی4وامپسون5(1978)تأیید شده است.نتایج این پژوهش با نتایجپژوهش‌های آلن6،اسوالد7،لوئیز8و تاگنی9(1972)و میرمیران‌ وهـمکاران(1983)کـه یادگیری زبان‌های خارجی مکالمه زبان انگلیسی را در خواب امکان‌پذیر می‌دانند،تناقض دارد،اما به عقیدۀ هافمن و همکاران(1378)که اظـهار نـموده‌اند مـمکن است تا حدی بتوان بعضی ازمطالب را در‌ خواب‌ آموخت،اما یادآوری و پردازش آنها اندکاست،هماهنگی کـامل دارد.یـافته‌های این پژوهش با نظریه اصلاحو ترمیم10که کارکرد مهم خواب را نیروبخشی و از بین بـردنخستگی جـسمانی و فـشارهای هیجانی‌ می‌داند‌(دوجاردین11،گارین12و لکونته13،1990)و امکان یادگیری را نفی می‌کندهماهنگ است،اما با نظریه تکاملی کـه بـر رابطه خواب وچرخه‌های شبانه‌روزی‌ اساسی‌ تأکید دارد و برپایه آن بر‌ این‌ باوراست که خـواب چـنان تـکامل پیدا کرده تا حیوانات بتوانند هنگامیکه در جستجوی غذا یا جفت نیستند،انرژی خود را ذخیره کـنند ویـا هـنگامی‌ که‌ صیادان به دنبال شکار‌ می‌گردند‌،در امان باشند(فیشبن14،1995 و هابسن15،1988)هماهنگی نـدارد.دیـدگاهشناختی نقش رؤیا در بررسی و دسته‌بندی اندیشه‌ها و تجاربروزمره را مورد توجه قرار می‌دهد(برگر16و فیلیپس17،1995).ایندیدگاه‌ با‌ نتایج پژوهـش کـوهن و همکاران(1982)و وینسون18(1985)که خواب REM را شرط لازم برای تحکیم حافظهنمی‌دانند و تنها بر اثر تـسهیل گـری آن در یادگیری تأکید دارندهماهنگ است(بنینگتن19‌و هلر‌20،1994‌؛مـارکس21،شـافری22،اکـسنبرگ23،اسپسیال24و رافوارگ25،1995).بنابراین یادگیری آسان که از آرزوهای دیـرینه‌ انـسان و براساس اصل کمترین تلاش است که همیشه کوتاه‌ترین راه را برای رسیدن بـه هـدف ارجح می‌داند،همچنانبه عنوان مـسأله‌ای حـل نشده بـاقی ‌‌مـی‌ماند‌ و ادعـاهای تبلیغاتی را درمورد زبان‌آموزی در خواب زیر سـؤال مـی‌برد.مکالمه فشرده زبان انگلیسی در اصفهان

این پژوهش با‌ محدودیت‌های‌ زیادی‌ از قبیل ناهماهنگی بیندفعات آموزش آزمودنی‌ها،انجام نـشدن ایـن پژوهش در آزمایشگاهخواب و استفاده از طرح‌ پژوهشی شـبه آزمایشی همراه بود.بـهپژوهشگرانی کـه تمایل دارند در این زمینه پژوهـش‌ نـمایند،پیشنهادمی‌شود که دفعات‌ آموزش‌ آزمودنی‌ها را هماهنگ کنند،این پژوهش را در آزمایشگاه خواب‌ انجام‌ دهـند و از طـرح‌هایآزمایشی کامل استفاده کنند.

مظاهری بازدید : 176 یکشنبه 28 مرداد 1397 نظرات (0)

امروزه پاسخگویی مناسب و به موقع به نیازهای مشتریان به عنوان مهم ترین عامل موفقیت سازمان ها در بازار رقابتی به شمار می آید و بسیاری از سازمان ها برای تمدید و استمرار بقای خود در این بازار، تاکید زیادی بر مساله کیفیت در تطابق با مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) و پیاده سازی استانداردهای ایزو اعمال می نمایند. این تحقیق کمی و توصیفی که در رابطه با مشکلات و موانع پیاده سازی استانداردهای ایزو در شرکت های تولیدی کشور به اجرا در آمده، به بررسی انتقادات و حمایت های به عمل آمده از سیستم ایزو در سطح جهان پرداخته و سپس علت عدم اجرای آن در برخی از سازمان های تولیدی کشور را مورد کنکاش قرار می دهد. داده های تحقیق توسط یک پرسشنامه شامل نوزده پرسش درباره مبانی پیاده سازی استانداردهای ایزو (ISO9000: 2000) همراه با پاسخ های پنج جوابی طیف لیکرت (کاملا موافق تا کاملا مخالف) گردآوری شده اند. جامعه تحقیق شامل کلیه شرکت های تولیدی متقاضی دریافت گواهینامه ایزو (ISO9000: 2000) تحت پوشش وزارت صنایع و معادن استان تهران هستند که بر اساس نمونه برداری سیستماتیک، برای کلیه آنها پرسشنامه تحقیق ارسال شد. از هر شرکت درخواست شد تا سه مدیر از رده های میانی (مدیران قسمتها) به پرسشهای مندرج در پرسشنامه پاسخ دهند. ظرف مدت دو ماه، از بین این شرکتها، 54 شرکت به پرسش های مورد نظر پاسخ داده و پرسشنامه تکمیل شده را عودت دادند. نتیجه تحقیق حاکی از آن است که پیاده سازی سیستم های مدیریت ایزو در هر سازمان امری است که به بازسازی زیرساختارهای سازمانی نیاز داشته و باید دیدگاه مدیران و مسوولین ارشد سازمان پذیرای واقعی آن باشد، که در این تحقیق تمایل اندکی از سوی مدیران در زمینه ایجاد رغبت به منظور تغییر در زیرساختهای لازم در امر مستندسازی و انتقال داده ها و مشارکت با سایر رده های مدیریتی مشاهده شده است

ایزو چیست و انواع استاندارد ایزو ISO

نـگاهی‌ به تاریخ معاصر روند مدیریت کیفیت حاکی از آن است که در طول‌ پنجاه سال گذشته،ارایهء نظام‌نامه‌های کیفی سیستم مدیریت کیفیت یکی از چالشهای‌ بزرگ بسیاری از سازمانهای‌ دولتی‌ و اکثر‌ صنایع بزرگ بـه شـمار آمده‌ به‌ گونه‌ای‌ که‌ هر پیمانکار بزرگ الگوهای ساختاری متفاوتی را از تامین‌کنندگان محصولات خود در رابطه با سیستم مدیریت کیفیت مطالبه می‌نموده و با‌ ملزم‌ نمودن‌ آنها به رعایت‌ این الگوها درصـدد افـزایش کـیفیت‌ خدمات‌ و محصولات مورد نیاز خـود بـوده اسـت. لذا در این دوره،حتی در یک صنعت واحد نیز در مورد ویژگیهای‌ مشترک‌ یک‌‌ سیستم مدیریت به توافق نرسیده بودند.به عنوان مثال نیازمندیهای‌ نـظام‌نامه تـخمین‌ کـیفی شرکتهای جنرال موتورز1و کرایسلر و رویه‌های ممیزی در رابطه بـا سـازمانهای‌ مرتبط آشکارا با یکدیگر متفاوت‌ بوده‌اند‌2.

ولی‌ در سالهای اخیر،کیفیت خدمات و محصولات به عنوان چالش اصلی در‌ مزیت‌ رقابتی و بـهره‌وری سـازمانهای خـدماتی و تولیدی به شمار آمده و بیشتر مراکز تحقیقاتی در جهان،توجهات ویـژه‌ای را‌ به‌ این‌ مسایل مبذول داشته‌اند.امروزه، «هدف اصلی یک سیستم کیفیت،راضی کردن مشتریان‌ و استفاده‌کنندگان‌‌ محصولات‌ و خدمات شـرکت از طـریق بـهینه‌سازی محصولات تولیدی برای اهداف‌ مشخص و در رابطه با رقبای‌ گوناگون‌ است‌».لذا فـرآیند بـهینه‌سازی کیفیت در هر سازمان،در درجات مختلف کاری و مدیریتی،اساسا به‌ عملکرد‌ افراد وگروهها بستگی داشته و براین اسـاس،کـارکنان و مـدیران هر سازمان باید برای بهبود‌ عملکرد‌ خویش‌ از وظایف خود آگاه بوده و بـتوانند بـه ارزیـابی عملکرد پرداخته و با بررسی‌ پی‌آمدهای عملکرد‌ خود‌ در سازمان از درجات پیشرفت آن آگاهی حاصل نمایند.

از آنـجا کـه‌ عـامل‌ کیفیت‌ تاثیرات مهم و فراگیری بر عملکرد اشخاص و مطلوبیت محصولات و خدمات دارد،سیستم‌های استاندارد کنترل و ابـقای کـیفیت‌ بر‌ اساس نیازهای گوناگون در زمینه‌های مختلف و در زمانهای مختلف تدوین شده و به‌ اجرا درآمـده‌اند.جـوران(9791)اولیـن محققی بود که موضوع کنترل کیفیت را براساس مدل درجه‌ تطابق‌ اجتماعی‌‌1فرمول‌بندی نمود.او در ایـن مـدل معتقد بود که همیشه در حد‌ قابل‌ قبول،درجه‌ای از نقایص عملکردی و مدیریتی در تمامی‌ مـحیطهای سـازمانی وجـود داشته و این درجه هرگز به‌ صفر‌ نمی‌رسد.ولی با این‌ وجود جوران چنین نتیجه‌گیری می‌کند کـه بـاتوجه به‌ عامل‌ مدیریت کیفیت می‌توان‌ نقایص سازمان را لحاظ‌ تئوری‌ به‌ حد صـفر تـقلیل داد و کـیفیت بالاتر همیشه‌ در‌ حضور هزینه پایین‌تر بدست خواهد آمد(جوران-9791).سیستم استاندارد مدیریت کیفیت ISO‌ 9000‌ و زیرگروه‌های گـوناگون آنـ‌که در سـال‌ 7891‌ منتشر و تا‌ دسامبر‌ 3002‌ توسط 000065 سازمان در 251 کشور‌ جهان‌ پذیرفته و به اجرا در آمده‌اند،بـر بـهره‌وری بیشتر همراه با بهبود کیفیت‌‌2تاکید‌ دارند11.این‌ استانداردها شامل یک‌ سری معیارهایی هستند که‌ در‌ صـورت پیـاده‌سازی صحیح،به‌ رضایت‌ مشتری‌ و ابقای آن کمک شایانی می‌کنند22.به عبارت دیگر، اسـتانداردهای گـروه ISO 9000‌ اساسا‌ به دو پرسش اساسی یکی‌ اینکه‌«چـه‌ کـاری‌ بـاید انجام‌ داد؟»دیگر‌ اینکه«چه مقامی در‌ هر‌ سـازمان مـسئول انجام این کار است»؟ پاسخ می‌دهند.

ادکلن اصل تهران

تعمیر چیلر جذبی

تعمیر و نگهداری تاسیسات

بک لینک برای افزایش رتبه سایت در سئو

با آنکه از لحاظ نظری در‌ کشور‌ ما مـنابع گـوناگونی در مورد تعریف‌ و پیاده‌‌ سازی سـیستم‌های‌ ایـزو‌ ارایه‌ شـده‌اند،امـا از لحـاظ‌ عملی این موضوع همچنان به عـنوان‌ مـسئله‌ای چالش برانگیز برای بسیاری از سازمانهای بزرگ و کوچک‌ دولتی‌ و خصوصی کشور به شـمار آمـده و بسیاری‌ از‌ سازمانها‌ در‌ پیچ‌وخم‌ موانع استقرار سـیستم‌های‌ ایزو‌ در زیرساخت‌های خود گـرفتار شـده‌اند.برخی این مسئله را به‌ ضـعف آمـوزشی در سیستم مدیریت کشور‌ نسبت‌ می‌دهند‌ و برخی دیگر عدم رغبت‌ سازمانها به پذیرش‌ تـغییرات‌ نـوین‌ و کنار‌ نهادن‌ سیستم‌های‌ مدیریتی سـنتی را مـسئله‌ اصـلی می‌شمارند.گروه دیـگر بـراین باور هستند که بـه روز شـدن و تطبیق با الگوهای‌ ایزو در طول زمان برای آنها پرهزینه و مشکل است‌.با این وجـود،ورود بـه بازارهای‌ بین‌المللی و تسخیر این بازارها در رقـابت بـا سازمانها مـقتدر و بـه روز شـده،امری‌ اجتناب‌ناپذیر بوده و بـاتوجه به دستو‌ رالعمل‌ سازمان تجارت جهانی،هر سازمانی که‌ مایل به حضور در بازار محلی یـا جـهانی است باید به گواهینامه‌های معتبر مـدیریت‌ کـیفیت دسـت یـابد.پدیـده جهانی شدن در بـطن خـود‌ این‌ فرآیند مترقی و بالنده را از سازمانها طلب نموده و مدیران موفق چارهای جز پذیرش و استقرار آن در سازمانهای خود نـدارند.لذا در ایـن مـقاله‌ با‌ دیدی علمی به بررسی مشکلات‌ و مـوانع‌‌ پیـاده‌سازی سـیستم اسـتاندارد ایـزو و زمـینه‌سازی برای استقرار آن در شرکتهای‌ تولیدی ایران پرداخته می‌شود.

بیان مسئله

استاندارد و معیار مقایسه کیفیت کالا که یکی از‌ مهمترین‌ متغیرهای سیستم فنی‌ هر‌ جامعه‌ است،متناسب با الزامات مـحیط و اشتیاق‌پذیری مصرف‌کنندگان آن،نیاز به تغییر در جهت سازگاری و یا تأثیرگذاری در محیط به قصد مانده‌گاری و یا رهبری در تکنولوژی و بهبود مستمر را داشته و در‌ این‌ راستا،شرکتهای تولیدی برای‌ کسب حداقل اعتماد مصرف‌کنندگان کالای خـود نـیازمند به دریافت آخرین‌ نشانه‌های این استانداردها هستند.پورتر1،آکر2ودویل‌3معتقدند که پیاده‌سازی‌ موفقیت‌آمیز سیستم TQM به ایجاد تغییرات‌ مهم‌ بر روی‌ دیدگاه‌ها،ارزشها و فرهنگ سازمان بستگی دارد و این امر در هـر کـشور باتوجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی‌ آن متفاوت است‌73.همچنین وونگ و ساندرز معتقدند که‌ برای موفقیت‌ در‌ این‌ امر باید اقدام به طراحی یک اسـتراتژی رقـابتی نمود به گونه‌ای‌ که شـرایط رقـبا و سیاستهای کنونی آنها ‌‌در‌ این استراتژی مورد بررسی قرار گرفته و امکان مقابله و یا تطابق با این سیاستهای‌ رقبا‌ مورد‌ پیش‌بینی قرار گیرد.اگرچه در رابطه بـا فـواید استانداردهای ایزو و کسب گـواهی‌نامه‌های مـرتبط با آن‌ تحقیقات‌ گوناگونی در اقصی نقاط دنیا به عمل آمده،ولی سابقه این تحقیقات‌ در کشور ما اندگ‌ بوده‌ و بعضا از دیدگاه تفصیلی و تخصصی و کاربردی به آن پرداخته نشده‌است.این تحقیق که در رابـطه بـا مشکلات و موانع پیاده‌سازی استانداردهای ایزو در شرکتهای تولیدی کشور به اجرا‌ درآمده،در ابتدا با مراجعه به معتبرترین منابع بین‌ المللی موجود،به شرحی اجمالی در رابطه با نسخه‌های گوناگون ایزو و موضوعات‌ اصـلی آنـها در جهان پرداخـته و پس از بیان فواید و دلایل‌ اخذ‌ آنها به بررسی‌ انتقادات و همچنین حمایتهای به عمل آمده در رابطه با سیستم ایـزو در سطح جهان‌ می‌پردازد.پس از آن در یک تحقیق میدانی علت عدم اجرای آن در‌ نمونه‌ای‌ از سـازمانهای تـولیدی کـشور را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

مظاهری بازدید : 209 یکشنبه 28 مرداد 1397 نظرات (0)

کاربرد ایزو‌ در صنعت

اگرچه استانداردهای ایزو توسط بـسیاری از دکـترین‌های تـضمین کیفیت در سازمانها مورد حمایت قرار گرفته‌اند ولی انـتقاداتی نـیز بر‌ آنها‌ وارد شده است‌ 13. اخذ‌ گواهی‌ ایزو کاری گران قیمت و وقت‌گیر است.دریـافت اولیـن گواهینامه ایزو ممکن است تـا شـش ماه بـطول انـجامد11.از طـرف دیگر"از آنجایی که‌ برا‌ اخذ گـواهینامه ایـزو در‌ سازمانهای‌ مختلف تولیدی و خدماتی،حداقل استاندارد مورد نیاز ملاک واقع می‌شود،ایـن امـر سبب می‌گردد سازمانها خود را به تـأمین همان حداقل‌ استانداردها بـرای تـضمین کیفیت محصولات و خدمات محدود نـمایند21‌.ازایـنرو‌ انگیزه اصلی شرکتها برای کسب گواهی‌نامه ایزو،رضایت مشتری است‌03. انتقادات فوق ایـن شـک را برمی‌انگیزد که اصرار شرکتها بـرای کـسب گـواهی‌ نامه‌های ایزو اسـاسا بـرای تثبی وضعیت خود‌ در‌ بـازار جـهانی‌ است تا دستیابی به‌ تضمین کیفیت و پذیرش مسئولیتهای ناشی از آن.این امر نهایتا سبب مـی‌شود مـیان‌‌ سازمانهای دارای گواهی‌نامه ایزو و سازمانهای فاقد آن فـرق آشـکاری از لحاظ‌ اهـداف‌ و اسـتراتژی‌ مـشاهده نشود.

همچنین برنر،فـایریس و روسر(4002)براین عقیده‌اند که کسب گواهی‌ نامه‌های ایزو نیازمند فرآیندهای خشک‌ و ‌‌کلیشه‌ای‌ نظیر ایجاد رسـمیت‌1و مـستند سازی‌2در محیط کاری و عملکرد سازمان بـوده و ایـن‌روند مـی‌تواند‌ سـبب‌ کـاهش‌‌ مهارتهای مورد نـیاز و افـزایش آسیبهای بدنی ناشی از شغل شود.

پیامدهای سازمانی و پرسنلی استانداردهای ایزو‌

یکی از اولین مطالعات در مورد پیامدهای سـازمانی اخـذ گـواهی‌ نامه‌ ایزو توسط ترزیورسکی‌ و همکاران در 9991 در‌ استرالیا‌ انجام شـده اسـت کـه حـاکی از رابـطه مـستقیم مابین اخذ گواهی‌نامه‌های ایزو و پیامدهای سازمانی بوده است. همچنین ترلاک و کینگ(5002)درتحقیق خود نتیجه گرفتند که میزان فروش‌ سازمانها مستقیما‌ با پذیرش قوانین ایزو و اخذ گواهی‌نامه ایـزو 0009 مرتبط است.از طرف دیگر اندرسون و همکاران(2991)مشاهده کردند که‌"اگرچه صادرات‌ محصولات به اروپاانگیزه اصلی اخذ گواهینامه ایزو برای شرکتهای امریکایی‌ بوده‌‌ است ولی عملا هیچ فرقی بین میزان فعالیتهای صـادراتی شـرکتهایی که زودتر به اخذ گواهینامه ایزو اقدام نموده بودند با شرکتهایی با تاخیر اقدام به این کار کرده بودند وجود‌ نداشته‌ است‌".با این وجود ناوه و مارکوس(4002)در تحقیق در رابـطه بـا شرکتهای امریکایی به این نتیجه رسیده بودند که کسب گواهی‌نامه ایزو سبب‌ افزایش ارزش شرکت می‌شود33‌.از‌ سوی دیگر،تحقیقات کریستمن و تایلور (1002)در رابطه با شـرکتهای چـینی حاکی از آن است که مالکیت خـارجی و صـادرات به کشورهای توسعه یافته موجبات افزایش تمایل شرکتها برای کسب‌‌ استانداردهای‌ ایزو‌ بوده است‌01.

همچنین نئومایر‌ و پرکینز‌(4002‌)مشاهده نمودند که متوسط تعداد گواهینامه‌های‌ ایـزو بـه‌طور مثبت با تعداد مـوارد صـادرات رابطه داشته و این رابطه در 241 کشور مختلف‌ جهان‌ مشاهده‌ شده است.کینگ و لنوکس(1002)در تحقیق اکتشافی‌ خود‌ به این نتیجه رسیدند که رعایت استانداردهای ایزو 1009 سبب کاهش محصولات‌ جانبی ناخواسته و مواد سـمی در شـرکتهای تولیدی‌ و شیمیایی‌ گردیده‌ است کینگ و لنوکس در مطالعه خود نتیجه گرفتند که پذیرش‌ مقررات ایزو 1009 به میزان معنی‌ داری سبب افزایش بهره‌وری پرسنل و توجه آنها به کار شده اما از‌ نوآوری‌های‌‌ پرسنل‌ بـه مـیزان قابل تـوجهی کاسته است.33.نهایتا هراس،گاوین و دیک‌‌91‌ در تحقیق خود که در اسپانیا به اجرا درآمده بود مشاهده نمودند کـه عملکرد مالی‌ شرکتهای‌ دارای‌ گواهی‌نامه‌ ایزو 1009 بهتر از زمانی بوده که فـاقد ایـن گـواهی‌نامه‌ بوده‌اند.این‌ شواهد‌ توسط‌ هارسجو81و سیمونس و وایت‌83به ترتیب در دانمارک و امریکا نیز مورد تایید قرار‌ گرفته‌اند‌.

یـکی‌ ‌ ‌از مـهم‌ترین تحقیقات نیز در این زمینه توسط آدلر،گلدوفتاس و لواین‌4 انجام شده بود‌ که‌ ثابت نـمود"پذیـرش و اجـرای اصول تضمین کیفیت در سیستم‌ تولید کارخانه تویوتا در‌ ژاپن‌ سبب‌ آسیبهای شغلی گوناگون گردیده است‌".

مظاهری بازدید : 229 یکشنبه 28 مرداد 1397 نظرات (0)

در یک تناظر نسبی بـین مـشکلات عـمده اقتصادی کشور‌ در طرح‌ ساماندهی رییس جمهور و برنامه سوم بعد از انقلاب از یک طرف و نیز ویژگی‌های اسـاسی صـنایع کوچک و امکانات و قابلیت‌های موجود کشور در این زمینه از طرف دیگر می‌توان استنباط نـمود‌ کـه‌ در چـهارچوب سیاست‌ صنعتی مطلوب کشور توجه و تنظیم امور مربوط به صنایع کوچک می‌تواند در برطرف کردن سـریع بـسیاری از مـشکلات اقتصادی کشور بسیار مؤثر باشد.

صنایع کوچک کشور به‌ لحاظ‌ بازدهی عـوامل تـولید نسبت به صنایع‌ بزرگ و متوسط از نوعی مزیت نسبی برخوردارند به علاوه هزینه نسبی احداث‌ اینگونه واحـدها نـاچیز بوده،ماهیتا کاربر هستند و نیروی کار فعال در‌ این‌‌ بخش عمدتا کارگران مـاهر و نـیمه‌ماهر می‌باشد.با توجه به این ویژگی‌ها، چـنانچه حـلقه‌های پسـین و پیشین این صنایع با صنایع متوسط و بـزرگ تـکمیل‌ شود،علاوه بر ایجاد اشتغال جهش قابل‌توجهی‌ در‌ رشد‌ اقتصادی کشور طی‌ سال‌های آیـنده‌ ایـجاد‌ خواهد‌ شد.

توجه به ایـن نـکته ضروری اسـت کـه تـکمیل حلقه‌های پسین و پیشین‌ صنایع کوچک،مـتوسط و بـزرگ در چهارچوب یک برنامه‌ریزی جامع‌ صنعتی‌‌ در‌ کشور صورت می‌پذیرد.همواره ضمن توجه بـه سـرمایه‌گذاری‌ در‌ صنایع‌ کوچک نیز تنظیم و تقویت شـود. کالاهای خواب مانند ملحفه ها؛ لباس یکبار مصرف محافظ عایق، صنعتی و شیمیایی؛ اجزای کفش؛ وسایل منزل؛ خودرو؛ فیلتراسیون مانند ماسک ها و دستگاه های فیلتراسیون؛ مهندسی ساختمان و برخی از مصارف صنعتی، کشاورزی و پوشاک و… به صورت گسترده ای در حال توسعه می باشد.

ازاین‌رو لازم است در چهارچوب نـظام صـنعتی کشور تحولی در نوع‌ توجه و بـرنامه‌ریزی‌ بـرای‌ صنایع‌ کوچک کشور اعمال شود.از آنجایی که‌ مهمترین مشکل موجود‌ صنایع کوچک کـشور عـدم هماهنگی در سطوح‌ مختلف بین نـهادهای سـتادی،مـالی،و...می‌باشد،در ابتدا لازم اسـت در‌ حـوزه‌‌ ستادی‌ وزارت صنایع یا زیـر نـظر این وزارتخانه امور ستادی مربوط به‌ صنایع‌‌ کوچک کشور یکجا متمرکز شود.

در حال حـاضر امـور ستادی مربوط به صنایع کوچک کـشور تـوسط‌ وزارتخانه‌های‌ صـنایع‌ و جـهاد سـازندگی به‌طور موازی انجام مـی‌شود.چنانکه‌ قبلا اشاره شد این عملکرد‌ موازی‌ خود‌ از مهمترین موانع موجود در توسعه‌ فعالیت صنایع کـوچک کـشور است.

در مراحل بعد‌ و براساس‌ برنامه‌ریزی‌های‌ ایـن سـازمان سـتادی،کـه‌ هـماهنگ با برنامه‌ها و سـیاست‌های تـوسعه صنعتی کشور خواهد بود،نقش‌‌ سازمان‌های‌ مختلف مالی،آموزشی و...در تحقق اهداف موردنظر تعیین‌ کننده خواهد بـود.

ادکلن اصل تهران

تعمیر چیلر جذبی

تعمیر و نگهداری تاسیسات

بک لینک برای افزایش رتبه سایت در سئو

 

مرتضی نادری

مظاهری بازدید : 230 جمعه 26 مرداد 1397 نظرات (0)

آموزش مکالمه زبان انگلیسی به صورت فشرده در آموزشگاه زبان راه نوین هدف ما در این آموزشگاه این است که انگلیسی را پایه ای و اساسی آموزش دهیم. همه مهارتها را به صورت کلی ،جامع و درعین حال همزمان تدریس کنیم که از همه جهات انگلیسی را خوب آموزش ببینید

آموزشگاه زبان انگلیسی راه نوین  برگزار کننده کلاس های مکالمه فشرده زبان انگلیسی در اصفهان  توسط خانم مساعلی 

تدریس خصوصی حسابداری در اصفهان

حسابداری اصفهان

خدمات حسابداری در اصفهان

حسابدار در اصفهان

خدمات مالیاتی در اصفهان

تدریس خصوصی ریاضی در اصفهان

تدریس خصوصی ریاضی هشتم در اصفهان

قیمت تدریس خصوصی ریاضی در اصفهان

آموزش زبان انگلیسی

کلاس ریاضی آنلاین  

مکالمه فشرده زبان انگلیسی در اصفهان

آموزش مکالمه زبان اصفهان

تلفن: خانم مسائلی  09137932055

مظاهری بازدید : 281 جمعه 26 مرداد 1397 نظرات (0)

کتاب راهنمای معلم مخصوص first  friends 1-2-3

برای خرید کتاب تماس با شماره تلفن 09137168752 برای دریافت فایل کتاب از طریق ایمیل یا واتساپ یا خرید نسخه کاغذی کتاب معلم  first  friends

 حاصل تجربیات اینجانب در تدریس زبان کودک و نوجان است .با اینکه به نظر می آید کتابهای سطح کودکان ساده هستند اما با وجود همین سادگی میتوان مطالب بسیار زیادی از آنها استخراج کرد و به زبان آموزان آموزش داد . 

با آمدن کوید 19 خیلی چیزها تغییر کرد که یکی از آنها تشکیل کلاس ریاضی آنلاین بود. در کلاس ریاضی آنلاین معلم و شاگرد از هم دور هستند، گاهی بین آنها کیلومتر ها فاصله است و گاهی چند کوچه بین شاگردان و معلم ریاضی آنلاین فاصله است.کلاس ریاضی آنلاین فرصتی به وجود آورد تا تدریس خصوصی ریاضی در اصفهان به شکل دیگری نیز خود را نشان دهد . زمان زیادی از آغاز پاندمی نگذشته بود که کلاس درس آنلاین در همه مقاطع شروع به فعالیت کردند . کلاس آنلاین ریاضی پنجم و ششم ،کلاس آنلاین ریاضی هفتم ،هشتم و نهم با سختی های زیادی تشکیل شدند و اکولرن مفتخر است به رفع اشکال ریاضی آنلاین دانش آموزان شهرهای اصفهان، تهران ،تبریز،بناب،کاشان ،عسلویه و .... کلاس آنلاین ریاضی فضایی را برای معلم ریاضی آنلاین به وجود آورد که فراتر از شهر و کشور خود با دانش آموزان دنیا در ارتباط باشد و اکولرن با تشکیل کلاس رفع اشکال ریاضی به صورت غیر حضوری توانست فراتر از فاصله ها حرکت کند و دنیا را از پشت رایانه به تماشا نشیند.

معلمان دلسوز اکولرن کلاس ریاضی آنلاین را به صورت تخصصی با استفاده از اپلیکیشن های موجود به خوبی برگزار می کنند و نتایج به دست آمده ،نتایج درخشانی است. معلم ریاضی آنلاین هزینه بیشتری به دلیل مصرف اینترنت از دانش آموزان درخواست نمی کند. تدریس ریاضی دبیرستان آنلاین نسبت به مقاطع دیگر تمرین بیشتری نیاز دارد و همکاری معلم و دانش آموز نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش آموزان دارد.

این کتاب شامل قسمتهای مهمی است مانند structure/conversation/synonyms/antonyms/collocation
تمام این قسمتها به صورت مجزا آورده شده اند و معلم با هر میزان تجربه و سابقه میتواند از آن استفاده کند.
پرسیدن سوالات conversationسبب تقویت مکالمه و speaking میگردد.
قسمت structure تدریس غیر مستقیم گرامر است که زبان آموز با تکرار و تمرین میتواند بر آن مسلط شود.به عنوان معلم سطح کودکان شما نقش زیادی در این تمرین و تکرار دارید .در هر جلسه پنج یا ده دقیقه کار بر روی این سوالات کافی است تا زبان آموز بر آنها تسلط یابد.
چند collocation در کتاب آورده شده است اگر چه تعداد آنها بسیار کم است ولی به شما به عنوان یک معلم کمک خواهد کرد که علاوه بر بخشهایی دیگر این بخش را نیز آموزش دهید و سطح زبانی دانش اموزانتان را نیز ارتقا میبخشد .تکرار و تمرین در این قسمت نیز بسیار موثر میباشد.
شخصا با سابقه 14سال تدریس در سطوح کودک و نوجوان آنهم به صورت تخصصی همیشه در این فکر بودم که دبیران این سطح نیاز مبرمی به چنین راهنماهایی دارند.
این کتاب  اولین کتاب راهنمای معلم برای کتابهای first friends 1-2-3میباشد.
امید است مورد توجه و استفاده شما دبیران محترم قرار گیرد .
نویسنده این کتاب خانم زهرا نجفی مدرس زبان کودکان از آموزشگاه زبان راه نوین هستند

تدریس خصوصی حسابداری در اصفهان

حسابداری اصفهان

خدمات حسابداری در اصفهان

حسابدار در اصفهان

خدمات مالیاتی در اصفهان

مظاهری بازدید : 155 جمعه 26 مرداد 1397 نظرات (0)

گوسفند زنده در تهران،بره فروشی و خرید دام زنده تهران

عرضه بهداشتی دام زنده دشت سبز تلاش می کند علاوه بر تامین سلامت شهروندان در سالم نگهداشتن دام نیز گام موثری را بردارد.
این مرکز دام زنده با توجه به قیمت روز بازار دام عرضه خواهد کرد همچنین دام ها از سلامتی کامل و با تغذیه خوبی برخوردارند و در مناسب ترین جا و آب و هوای کوهستانی به قیمت همان روز صورت می گیرد.

برای خرید روی گوسفند زنده در تهران کلیک کنید

راهنمای خرید گوسفند زنده : بسیاری از افراد تمایل دارند به جای خریدن گوشت , گوسفند زنده خریداری کرده و خود آن را ذبح نمایند.

خرید گوسفند زنده و ذبح آن مزایایی برای خریداران دارد مثلا اینکه گوشت تازه خریداری می کنند و قیمت گوشت برای آن ها مناسب تر در می آید و غیر از گوشت گوسفند , از جگر و کله پاچه آن نیز می توانند استفاده کنند به همین دلیل بسیاری از خانواده ها به خرید گوسفند زنده بهتر رغبت نشان می دهند.

علاوه بر این در بسیاری از مراسمات مذهبی مانند عید قربان و ماه محرم و سایر مراسم ها افراد به نیت های مختلف گوسفند زنده خریداری کرده و گوشت آن را نذر یا قربانی می دهند.

دلایل ذکر شده اصلی ترین عوامل روی آوردن مردم به خریدن گوسفند زنده است حال مهمترین نکته هنگام خرید گوسفند زنده تشخیص سالم بودن گوسفند است . زیرا اگر گوسفند بیمار باشد گوشت آن نیز مسلما سالم نخواهد بود .

تشخیص گوسفند سالم کمی سخت می باشد که در زیر راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید گوسفند سالم را از گوسفند بیمار تشخیص دهید.

1-ابتدا با دست کشیدن به پشت گوسفند و لمس مهره های آن به چاق یا لاغر بودن گوسفند و گوشتی بودن آن  پی ببرید.

2-پشم های گوسفند را بکشید اگر به آرامی پشم های گوسفند کنده شد گوسفند بیمار است .

3-به بینی و چشم های گوسفند نگاه کنید . اگر مخاط بینی گوسفند چرکین و سبز رنگ باشد این نیز نشان از بیماری گوسفند است.

4- پس از ذبح گوسفند جگر آن را بررسی کنید. جگر گوسفند سالم به رنگ قهوه ای متمایل به قرمز است و دارای کناره های تیز می باشد.

بافت آن طبیعی بوده و به راحتی از هم نمی پاشد. جگر سالم بدون هیچ لکه و یا خون مردگی است.

با توجه به موارد یاد شده می توانید گوسفند سالم را تا حدودی تشخیص دهید.

نکات کاربردی هنگام ذبح گوسفند:

ذبح گوسفند کار همه افراد نیست این کار علاوه بر اینکه به یک فرد جسور نیاز دارد به مهارت نیز نیازمند است.

-ذبح کننده باید به ذبح کردن و پوست کندن گوسفند و خرد کردن گوشت آن وارد باشد.

-ذبح  باید به روش کاملا بهداشتی انجام شده و پس از آن گوشت کاملا شسته شود.

-بهتر است گوشت گوسفند تازه ذبح شده را به مدت 24 ساعت درون یخچال نگهداری کرده و بعدا مصرف نمایید.

- در صورتیکه تمایل به نگهداری طولانی مدت گوشت تازه ذبح شده را دارید سریعا آن را خورد و بسته بندی کرده و به فریزر منتقل کنید.

مژده به کسانی که قصد خرید گوسفند زنده در تهران را دارند.

فروش گوسفند زنده سالم با مناسب ترین قیمت و ذبح رایگان درب منزل شما

ما سالم ترین و جوان ترین گوسفند ها را بدون کوچکترین مشکلی به شما ارائه می دهیم.

گوسفند های ما فوق العاده سرحال و قبراق بوده و از بابت سلامت گوسفند و گوشت آن خیالتان آسوده باشد.

ارسال رایگان ذبح کننده و ذبح رایگان درب منزل شما نیز جز دیگری از خدمات ماست.

برای خرید گوسفند زنده سالم و جوان با ما تماس حاصل فرمایید.

 

 دام زنده در مقابل وزن لاشه

گوسفند زنده در تهران

دام هایی که به منظور استفاده از گوشت آن ها پرورش داده می شوند اساسا در دو گروه قرار دارند. در کشورهای مسلمان عبارتند از گوسفند و بز، گاو و شتر و در کشورهای غیرمسلمان علاوه بر این دامها، خوک نیز در سطح گسترده ای پرورش داده می شود. گوشت قرمز به دلیل تامین پروتئین و عناصر غذایی مورد نیاز انسان ها، از پرمصرف ترین اقلام تامین کننده پروتئین است، بنابراین جایگاه ویژه ای در سبد غذایی خانوارها دارد.

اما از جنبه دیگر، پرورش این دامها، به دلیل هزینه های نگهداری و تغذیه آن ها باید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و پاسخگوی زحمات پرورش دهندگان نیز باشد. بنابراین، دام های پرورش یافته بر دو معیار دام زنده و لاشه به فروش می رسند. دریک روال کلی، لاشه یک دام زنده، 50 درصد از وزن آن محاسبه می شود، حال چنانچه علاوه بر این مقدار مازادی وجود داشته باشد موجب افزایش درآمد دامدار و یا کشتارکنندگان و واحدهای بسته بندی و فرآوری خواهد بود.

این موضوع قابل انکار نیست که از سال 1996 میانگین افزایش وزن لاشه دام در سال های اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته است که عوامل مختلفی موجب بروز چنین روندی شده اند و پرورش دهندگان گاو آن را ناشی از چگونگی تغذیه دام ها میدانند یکی از کارشناسان در این مقوله میگوید: وزن لاشه ها تحت تاثیر قیمتهای بازار است اگر چه پیش از آن علل افزایش وزن بدون ارتباط با شرایط حاکم بر بازار دانسته می شد. درصدهای افزایش وزن دام ها تغییرات زیادی نداشته است اما سازمان غذا و داروی آمریکا) )USDA عقیده دارد که تغذیه بهتر دام موجب ایجاد زمینه برای ظهور پتانسیل های آن می شود

 

فروش گوسفند زنده در تهران،برای خرید دام زنده در تهران مستقیم به ما مراجعه کنید چون ما صاحب دامداری هستیم و بدون واسطه با قیمت مناسب به شما گوسفند میفروشیم  و هر کجای تهران که باشید برای  شما ارسال میکنیم. گوسفند زنده در وزن های مختلف سالم و تهت نظارت بهداشت

فروش گوسفند زنده همراه با ذبح  اسلامی در محل با مناسب ترین قیمت، هر کجای تهران که هستید در کمترین زمان با یک تماس دام و گوسفند زنده  را با باسکول و قصاب با کمترین هزینه و سرویس رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

بزرگترین مرکز پخش دام زنده (گوسفند ،بچه بره ) در تهران با قیمت مناسب , فروش انواع دام زنده و ارسال فوری در سرتاسر تهران همراه با قصاب حرفه ای 

مناسب ترین زمان سمپاشی منازل در تهران زمانی است که حشرات شروع به تخم گذاری می کنند و این مسئله دقیقا با شروع فصل های سرد یعنی پاییز و زمستان آغاز می شود‌ همچنین توجه داشته باشید که یکی از دلایلی که کارشناسان سمکده ها بهتر از شما می توانند اقدام به دفع حشرات کنند اطلاع از زمان دقیق سمپاشی سوسک بسته به نوع حشرات است زیرا حشرات موزی مکانیزم های بدنی متفاوتی دارند و دفع برخی از آن ها در روز و برخی نیز در شب راحت تر است.

دام پروری  کاملا ارگانیک به وسیله دستگاه هیدروپونیک جوانه جو و گندم تازه  ، بره های دامداری ما  کم چرب هستند و گوشت بسیار خوش خوراکی دارند که بصورت عمده و تکی در خدمت همشهریان هستیم.

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 124
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 101
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 422
  • بازدید ماه : 1,236
  • بازدید سال : 9,270
  • بازدید کلی : 56,154